Vi er de medarbejdere, der får hospitalet til at fungere bag kulisserne, uanset om det handler om teknik, hjælpemidler, rengøring, forplejning, indkøb, transport, flytning af patienter, håndtering af senge, logistiske opgaver eller drift af komplekse anlæg.
Servicecentret er en uundværlig del af hospitalets drift, fordi vi understøtter de kliniske enheder. Det gør vi ved at sikre, at alle tekniske og servicemæssige aspekter fungerer optimalt, så vores læger og sygeplejersker har de bedste forudsætninger for at give hospitalets patienter den bedst mulige behandling.
Det særlige ved os er bredden i vores opgaver og kompetencer. Vi er mange specialister og faggrupper, der arbejder på tværs af hospitaler og afdelinger. Kombinationen af specialiseret viden og praktisk kunnen gør os i stand til at løse både de store komplekse udfordringer og små akutte opgaver, der holder hospitalet kørende.
Det er ikke os alle, der har direkte kontakt med patienterne, men vores arbejde handler om patienterne. Når tingene i kulissen fungerer, mærker patienterne det ikke, men de mærker det straks, hvis noget ikke fungerer.
Derfor er vi drevet af ansvarlighed, kvalitet og samarbejde. Vores mål er at skabe sikre og funktionelle rammer, så patienter, pårørende og personale føler sig trygge.
Vi mener, at godt håndværk, faglig stolthed og en kultur med åbenhed og hjælpsomhed er afgørende for, at vi sammen med resten af hospitalet lykkes med at skabe et sundhedstilbud med høj faglig kvalitet og sammenhæng, hvor vi altid sætter patienten først.
Servicecenteret har funktioner på alle matrikler i Hospitalsenhed Midt.
Bruno Nielsen
Servicechef
Tlf. 78 44 20 20
