Om HE Midt Service
Serviceområdet i Hospitalsenhed Midt er organiseret i flere afsnit, hvoraf HE Midt Service er inddelt i to afsnit – Service 1 og Service 2 – der dækker Regionshospitalet Viborg.
HE Midt Service har det faglige ansvar på alle matrikler i Hospitalsenhed Midt. Her løser afsnittets medarbejdere opgaver med rengøring på afdelingerne og i fællesarealerne. Derudover varetager medarbejderne også mere patientnære opgaver som patienttransport mellem afdelingerne og fast vagt ved patienter, der kræver fuldt opsyn.
De kliniske afdelinger får også hjælp af HE Midt Service til håndtering og klargøring af patientmad på afdelingen samt til ad hoc-serviceopgaver.
HE Midt Service har ansvaret for linned og uniformer. Herudover varetager HE Midt Service driften af hjælpemiddeldepoterne samt vejleder afdelingernes personale i forflytning af patienter. Området er styrket af en faglig servicekonsulent, der blandt andet sikrer, at de rette typer af hjælpemidler er til rådighed.
Hjælpemidler til udlån
Under indlæggelse stiller Hospitalsenhed Midt relevante hjælpemidler til rådighed for patienterne.
Hvis man som patient har et midlertidigt behov for hjælpemidler i forbindelse med en specialiseret genoptræningsplan, et regime eller udskrivelse uden en genoptræningsplan, kan hjælpemidler lånes gennem det afsnit, man har været tilknyttet.
Patienter er forpligtet til at aflevere lånte hjælpemidler på et af nedenstående afleveringssteder. Afleveringstidspunkt fremgår af udlånssedlen, der blev udleveret sammen med hjælpemidlerne.
HE Midt Service omfatter cirka 220 medarbejdere, som har et tæt samarbejde med det kliniske personale i afdelingerne. Medarbejderne er organiseret i fire teams, hvor den daglige ledelse udføres af teamlederne.







